Manažér nemanažér, keď pracuješ v priestore, v ktorom sa nachádza pokladňa a platbychtiví (teda väčšina z nich) zákazníci, tak sa jednoducho blokovaniu nevyhneš. Obzvlášť uspokojivá je táto činnosť v momentoch, kedy si po osviežujúcich 3 hodinách spánku (lebo skrátka ešte jeden diel si MUSÍM pozrieť – opakuj po každom) lepíš páskou viečka na obočie a naivne si myslíš, že ráno predsa nechodí nikto normálny nakupovať oblečko. A presne v tom je pes zakopaný, v tom záludnom slovku normálny. Pretože oni tam sú – striehnu za zavretou bránou, jedným okom zameriavajú svoju obeť, ktorá sa nič netušiac blíži bránu otvoriť a druhým si dohadujú poradie, v ktorom zaútočia. Ich plán je veľmi jednoduchý a efektívny a pozostáva z nasledujúcich krokov:
Brána sa otvára! - To je signál pre prvého bojovníka za práva zákazníkov, aby sa hodil o zem a nebojácne sa preplazil na územie nepriateľa na prieskum, ktorý započne otázkou “A už môžeme dnu? Máte otvorené?” V mysli sa mi mihne prízrak gilotíny, ale zapudím ho odpoveďou “Samozrejme, nech sa páči.”
Brána je otvorená!” - Prvý bojovník sa odplazí, ale nastupuje druhý a rovno spúšťa guľometnú paľbu v podobe otázok “Toto tu máte prosím vás? A prečo nie? Však na nete to máte! A kde to majú, to mi viete pozrieť? Vypredané? Ako to myslíte, vypredané? To je ako možné?” Znovu mi do mysle vstupuje neodbytná myšlienka bráno/gilotíny. Tlak začína pomaly dvíhať kotvy z bezpečného prístavu.
- ÚTOK! - Zvyšok osadenstva sa medzitým zhromaždí na pokladni, pričom každý z nich má svoju vlastnú strategickú úlohu. Všetci však nasledujú jeden príkaz “ZAZERAŤ!” Tlak 130. Pridruženými podúlohami sú nervózne podupkávanie, hlasné povzdychy, telefonovanie “sorry, nestíham, predavačke to zas trvá a to tu nikto nie je”, klopkanie nechtami po pulte a podobne. Ako prvá vždy začína reklamácia a tá nesmie mať iné riešenie ako okamžité vrátenie hotovosti, hoci v pokladni máte len základný vklad. To je z pohľadu mnohých zákazníkov extrémne neprofesionálne a absolútny nonsens nemať v pokladni peniaze, toto musíme na jojku nahlásiť, nech tu narobia poriadky, nikdy sem už neprídeme a prídete o tržbu! Tlak 150.
Ďalší sa tvári ako veselá záchrana, snaží sa vtipkovať, zrazu však zistí, že ešte niečo zabudol, tak len na sekundu odbehne. Zo sekundy sa stáva minúta a pri pohľade na zvyšok zgerby pred pokladňou sa čakanie natiahne na pol dňa. Týpek konečne dorazí, potom však zistí, že nemá vlastne kartu ani dostatok hotovosti. Tak rušíme nákup (čo vďaka RFID systému nie je tak jednoduchá vec, ako sa zdá) aaaaaale "viete čo, aspoň toto zoberiem, nech som tu neni len tak nadarmo." Nesmelo nablokujem položku a vzápätí prichádza porážka. "A viete čo? Zastavím sa poobede, môžete mi to odložiť?" "Prepáčte, ale sú to veci z výpredaja, tie nemáme dovolené odkladať." Po menšom handrkovaní mi týpek pridelí zopár prívlastkov, viaceré začínajúce na je a končiace na bnutá a môj tlak si zvesela stúpa na hodnotu 180. Zároveň sa mi v zornom poli začínajú objavovať malé, poletujúce svetielka.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára